Uluslararası Michael Chekhov Atölyesi

Uluslararası Michael Chekhov Atölyesi ve Kumbaracı50 İşbirliği ile

Seyirciyle Paylaşım:

Vermek – Almak – Paylaşmak

 ”Oyunculuk ve Yaratıcılık Sanatı” / Modül IV

23 – 27 Mart 2013

İstanbul / Kumbaracı50

Suzana Nikolić, Zagreb, Hırvatistan

Ulrich Meyer-Horsch, Hamburg, Almanya

 

“Tiyatro ile karşımızdakine vermek isteğimiz şey aslında nedir? Bir tuvaldeki imgeler ya da bir heykel veya müzik formu yerine biz bedenimizi, sesimizi, hislerimizi, isteğimizi, hayal gücümüzü sunarız- hayatın kendisine nabzı atan, canlı bir sanat formu sunarız.” (Michael Chekhov)  

Sahnede ne yaratırsak yaratalım, kendimiz için değil başkaları için yaratırız: seyirci için. Ulaşmak istediğimiz “seyirci” için.
Bir gösteri ya da tiyatro eseri yaratırken: Niyetiniz ve hedefleriniz neler? Seyircinin soruları neler olabilir? Onlara neyi ulaştırmak zorundasınız? Sahip olduğunuz teknik seyircinizin ihtiyaçlarını karşılamanıza yetiyor mu? Ve: sunmaktan memnun musunuz? Cömert misiniz?
Bu sorular üzerine çalışacağız, tam da “yerinde”, yani fiziksel aksiyon aracılığıyla araştırarak.
Atölyenin katılımcıları Avrupa’nın pek çok farklı ülkesinden geliyor. Farklı kültürel geçmişlerin buluşması yanında “araştırmak, ilham almak, öğrenmek” için duyulan ortak istek bu atölyelerin eşsiz atmosferini oluşturuyor.
 
Atölye süresince çalışılacak başlıklar:
Işın Yayma ve Alma
Amaç
Fiziksel Artikülasyon
Topluluğun Sesi
Ortaklık
Cömertlik
Jest, ‘Gestus’ ve Tavır
 
Bertolt Brecht’in “Kafkas Tebeşir Dairesi” oyunundan sahneler ve karakterler üzerine çalışacağız. Lütfen metni bütünüyle okuyup bir karakter seçin ve kısa bir monolog ya da diyalog ezberleyin.
 
www.michaelchekhov.eu
www.kumbaraci50.com

 

 
 
 
Açık Atölye
Bu atölye Michael Chekhov Oyunculuk Tekniği ile profesyonel olarak ilgilenen herkese açıktır.
Yalnızca bu atölyeye katılabilir ya da sonrasında ‘Oyunculuk ve Yaratıacılık Sanatı’ Eğitim Programının diğer modüllerine katılarak programa devam edebilirsiniz. 

 

Michael Chekhov (1891–1955)
Oyun yazarı Anton Chekhov’un yeğeni olan Michael Chekhov, 20. yüzyılın en büyük oyuncularından biri olarak tanınır. Chekhov’un karakter yaratma ve yaratıcı sürece yönelik çalışmaları dünya çapında ün kazanmıştır.
Moskova Sanat Tiyatrosu’nda K.Stanislavsky, E.Vachtangov, V.Meyerhold ile yaptığı işbirliğinden cesur, etkileyici ve yaratıcı bir tiyatro doğdu. Çalışmalarında, onları esinlenilmiş bir oyunculuğa taşıyacak objektif prensipleri aradılar. Bu araştırma, Chekhov’un beden ve hayal gücünü birleştirecek kendi psiko- fiziksel oyunculuk tekniğini geliştirmesine yol açtı.
1828’de Rusya’dan ayrıldıktan sonra 11 yıl Avrupa’da yaşadı, oynadı, ders verdi. Berlin ve Viyana’da Max Reinhardt ile çalıştı, Paris’te kendi tiyatro grubunu kurdu, Riga ve Baltık ülkelerinde oyunlar yönetti. 1936’da, İngiltere’de Dartington Hall’da kendi Chekhov Tiyatro Stüdyosunu açtı.
1939’da Amerika’ya taşındı. New York ve Hollywood’ta oyunculuk dersleri verdi.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Michael Chekhov Oyunculuk Tekniği
“Yaratıcı sürecin” doğru bir gözlemcisi olarak Michael Chekhov insan ruhu ile beden, “soyut ve somut olan” arasındaki ilişki üzerine araştırmalar yaptı.
Oyuncular için Konsantrasyon ve Hayal Gücüne, Psikolojik Jestlere, İmgelem Merkezine ve Atmosfere dayanan basit ve net araçlar buldu.
Uygulamaya döküldüğünde bu teknikler oyuncunun karakterini kısa bür sure içinde keşfetmesini ve sanatçının kendi yaratıcı potansiyelinin kapılarını açmasını sağlıyor. 
 

 

İLETİŞİM:

Uluslararası Michael Chekhov Eğitimi
Ulrich Meyer Horsch, umeyerhorsch@gmx.de; phone: +49 40 394964
www.michaelchekhov.eu

 

Kumbaracı 50
Gülhan Kadim / gulhan@altidansonra.com / +90 532 255 5580
Seda Yürük / seda@altidansonra.com
www.kumbaraci50.com

 

EĞİTMEN KADROSU

 
Ulrich Meyer-Horsch
Ulrich Meyer-Horsch Hamburg’taki Michael Chekhov Acting Studio’nun yöneticisi, sanat yönetmeni ve profesyonel oyuncudur. Michael Chekhov Europe ve International Michael Chekhov Training’ in ortak kurucusudur.
 
Son yirmi yıldır Almanya’da Kiel Tiyatrosu, Lübeck Tiyatrosu, Deutsches Schauspielhaus Hamburg, Schauspiel Frankfurt, Altonaer Theater, Komödie Düsseldorf, FWT Köln and Maxim Gorki Theater Berlin’de oynuyor. Simon McBurney ve Complicite, Philippe Gaulier, Augusto Boal, Lorna Marshall ve Yoshi Oida ile çalıştı. Çeşitli yönetmenlik ödülleri bulunan Meyer-Horsch, Bertolt Brecht’in eserlerinden yaptığı prodüksüyonlarla tanınıyor.
 
Schule für Schauspiel Hamburg’tan oyunculuk diploması, Universities of Heidelberg, Hamburg, London (King’s College) ve Kiel’den teoloji, felsefe, tiyatro pedagojisi diplomaları var.
Meyer-Horsch, Almanya ve Rusya’daki Chekhov tekniği öğreticilerinin yanı sıra bizzat Michael Chekhov’un öğrencileri Hurt Hatfield, Deidre Hurst du Prey, Mala Powers ve Joanna Merlin ile de çalıştı. Chekhov tekniğine olan yaklaşımında çocuk oyunlarını kullanıyor ve maskelerle çalışıyor. 1994’ten beri Avrupa’nın farklı yerlerinde, ABD’de ve Brezilya’da Michael Checkhov tekniğini öğretiyor. MICHA (Michael Chekhov Association) New York’un uluslararası eğitmen kadrosunda yer alıyor.
 
 
 
 

 
Suzana Nikolić
Oyuncu, Zagrep Üniversitesi, Dramatik Sanatlar Akademisi’nde Ses ve Konuşma Eğitmeni.
Suzana Nikolić,  Zagrep Üniversitesi, Dramatik Sanatlar Akademisi’nden mezun oldu. Fulbright bursu ile NYU – Tisch School of the Arts, Oyunculuk Lisans programında eğitim aldı (1998/99). 15 yıl boyunca yurt dışında oyunculuk ve ses eğitimi aldı. 2006 – 2010 yılları arasında Ses ve Konuşma Bölümü’nün başkanlığını yaptı.
 
Nikolić şu anda Dramatik Sanatlar Akademisi’nde tam zamanlı eğitmenlik yapıyor. Performing Arts Etra ve Michael Chekhov Studio Hırvatistan’ın kurucusu ve sanat yönetmeni.
 
Tiyatro, sinema filmi, televizyon filmi- dizisi ve radyo’da oyunculuk yaptı. Nikolić Hırvatistan televizyonu’nda tanınan ve ödül kazanmış bir oyuncudur.
Çoğu ses ve konuşma çalışması ya da Michael Chekhov Oyunculuk Tekniği olmak üzere pek çok uluslararası atölyeye katıldı. 2004 yılında Zagrep’te, ZeKaEm’da sahnelenen. M.I. Fornes’in “Çamur” adlı oyununu yaptı.
 
Nikolić 2004 yılında MICHA, ABD’den Michael Chekhov Tekniği eğitmenliği diplomasını aldı. 15 yıldır profesyonel olarak tekniği kullanıyor. Michael Chekhov Avrupa ve Uluslararası Michael Chekhov Eğitimi’nin ortak kurucusudur.

 

 

GENEL BİLGİ 

Yer: 
Kumbaracı 50
Kumbaracı Yokuşu No:50 D.2 / Tünel-Beyoğlu / Istanbul, Turkey
Tarih: 
23 Mart Cumartesi–27 Mart Çarşamba, 2013
Çalışma saatleri:
10.00 – 17.00 (1 saat öğle arası)
Çalışma dili: 
İngilizce. Türkçeye ardıl çeviri sağlanacaktır.
Katılımcılar kendi dillerinde oynayabilirler.
Ücret:
650 TL + KDV ( Erken Kayıt / 1 Şubat tarihine kadar)
720 TL + KDV ( Zamanında Kayıt / 1 Şubat-8 Mart arası)
Ücrete, kalacak yer ve yemek dahil değildir. 
Son Başvuru Tarihi:
1 Şubat 2013 / Erken Kayıt 
8 Mart 2013 / Zamanında Kayıt
 

Lütfen başvuru formunu doldurup aşağıdaki adrese gönderiniz. Başvuru formunu buradan indirebilirsiniz.

Kumbaracı 50
Kumbaracı Yokuşu No:50 D.2
Tünel-Beyoğlu
 
Faksla göndermek için:  +90 212 243 50 51
Mail olarak göndermek için: atolye@altidansonra.com

 

Başvurular başvuru formunun gönderimi ve ücretin ödenmesinden sonra kaydedilecektir. Kayıt işleminin ardından mail yoluyla katılımınız onaylanacak ve yeriniz ayrılmış olacaktır. Başvurunuz kesin olarak kabul edilir ve geri alınamaz.

 

HESAP BİLGİLERİ:

Altıdan Sonra Yapım Reklam Film Yayın ve Eğit. Hizm. Ltd. Şti.
Adres: Kumbaracı Yokuşu No:50 Tünel-Beyoğlu/İstanbul
Banka: Garanti Bankası – Galatasaray Şubesi
Şube kodu:068 Hesap Numarası: 6296660
IBAN: TR48 0006 2000 0680 0006 2966 60
Açıklama kısmına lütfen; ‘Chekhov Istanbul 2013’ yazınız

 

Eğer yerinizi dolduracak birisi bulunamazsa (örneğin muhtemel bekleme listesinden bir kişi) kayıt için verilen para geri alınamaz.
Yerinize biri bulunması durumunda ise idari giderler için 40Euroluk bir kesinti yapılacaktır.
Atölye tarihinden en az 14 gün önce eğitim ve pratik ile ilgili hususlara dair detaylı bilgiler size gönderilecektir. Atölyeye başladığınızda ödeme dekontlarını alabilirsiniz.
Atölye düzenleyicileri değerli eşyaların kayıp olması ve çalınmasından ya da herhangi bir kaza ya da hastalık durumundan sorumlu değildir.
Tüm detaylar değişebilir.
 
Katkılarından dolayı İdans ve Goethe Enstitüsüne teşekkür ederiz…